Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

[ 02.09.07 ] [ 16:04:37 ] [ Vain ] [ Komentáře: 26 ]

Odamex is awake again

Pokud jste už někde viděli nápis jako v titulku této novinky, jste nejspíše návštěvníky IRC channelu #odamex. Odamex je opravdu na nohou co se vývoje týče a vývojáři, mezi které se přidal nový nadšenec s nickem Nes, se činní jako nikdy předtím. Za posledních pět dní přibylo na 30 oprav různých chyb, bugů a podobně. Sice to není nijak ohromné číslo když bug tracker Odamexu momentálně obsahuje 362 ohlášených bugů (včetně vyřešených), ale důležité je především, že se na tomto nadějném portu opravdu pracuje a to velmi intenzivně.

Pokud čirou náhodou nevíte co je Odamex zač nastíním. Odamex je multiplatformní port hry Doom, který se snaží přinést zážitek z hraní klasického Dooma na bázi klient/server. Momentálně jsou ve hře dva porty, SkullTag a ZDaemon. Odamex se snaží být vyjímečný především nádechem starého dooma, tedy klasiky. Aby měl šanci se uplatnit mezi SKullTagem a ZDaemonem obsahuje i nejhranější online mód CTF s pokročilým bodováním a především podporu lmp dem. První verze Odamexu byla dostupná 19. ledna 2007 (mezi hráči ČR o den dříve ;)) a byla pouze náznakem o co vývojovému týmu půjde především. Měsíc na to vyšla další verze s označením 0.2a, která byla od prvotního dílu v mnoha ohledech vylepšená. Od této doby, tedy nějakých 7 měsíců se z pohledu obyčejného pařana s Odamexem nehnulo.

Redakce iDoomu samozřejmě ale sleduje samotný vývoj a né pouze nové verze a 5. srpna letošního roku jsme upozorňovali na binárky pro Windows verze 0.2a r269.

Pokud jde tedy o Odamex je to určitě port který si zaslouží velkou pozornost především od, a nejen, OS hráčů Dooma. Momentálně je ve stádiu alpha verze 0.2 revize 292, ale dá se předpokládat, že ještě dnes se ono poslední číslo zvýší a tím se ještě víc přiblíží magické 300, s kterou se možná dočkáme i toužené verze 0.3a ale to ví pouze autoři. Redakce iDoomu bude určitě tento port sledovat a o nových skutečnostech informovat.

Zdroj: www.odamex.net, irc: #odamex
Komentáře k novince:

#1   02.09.07 17:04:27  ufon
myslim ze nejen OS hracu, Odamex ma uplne stejny "target audience" jako zdaemon, cili lepsi z techto dvou portu vyhraje, jeden zemre, pro oba misto neni(narozdil od ST ktery je natolik odlisny ze muze koexistovat zaroven se zdaemonem) - uz proto je jeho vyvoj a deni kolem nej nadmiru zajimavy, protoze se to tyka vsech zd hracu - at chteji nebo ne
#2   02.09.07 17:39:39  vain
No to nevím jestli má odamex v merku stejnou cílovou skupinu jako ZDaemon, přece jen hodně lidí nepřekousne absenci freelooku v Odamexu.
#3   02.09.07 17:44:21  ufon
pokud vim tak v odamexu freelook je, nebo aspon byl kdyz sem ho poprvy testoval
#4   02.09.07 18:41:14  vain
Dneska sem kompiloval tu r292 a freelook tam je jen v controls na bind na klavesu, ale ani tak nefunguje, takze je jen otazka casu kdy zmizi i z toho controls. Ve starsich verzich tusim 0.1a freelook byl, ale i kdyz ses podival dolu a vystrelil treba raketu tak letela rovne.
#5   02.09.07 18:58:53  Tomsa_x
Tak jestli spis neni otazka casu kdy ho opravej aby spravne fungoval mozna? Protoze proc jinak by tam byl kdyby ho tam neplanovali? Nak se tam dostat musel, tezko se tam proste nakym bugem objevil najednou:).
#6   02.09.07 19:01:38  vain
Protože je v zdoomu z kterého Odamex vychází. Takže se tam ne najednou objevil ale prostě tam byl =) Takže je spíš otázka času kdy ho spíš zruší než opraví.
#7   02.09.07 19:02:28  ufon
nevim ale ve wiki je o nem zminka jako ze to tam ma bejt, to stejny skakani, dokonce i kdyz se o to nekdo otrel na foru(v souvislosti s PWO ktery udajne odamex mit nebude)tak to nikdo nevyvracel.......
#8   02.09.07 19:05:41  Titan
doufam, ze tam freelook zrusej, a nejradsi bych zrusil i skakani :-) zamerovac dejme tomu...
#9   02.09.07 19:06:13  Titan
proste doufam, ze budou vychazet z toho, ze doom neni quake ala zdaemon, ale ze je to DOOM. :-))
#10   02.09.07 19:16:23  vain
Skákání funguje, freelook ne. Přitom v předcházejících verzích fungoval tak jak sem řekl, podívat ste se mohli, ale raketa letěla rovně, teď se nemůžete ani podívat, takže to právě spíš vidím na zrušení freelooku úplně. Přece jen je zbytečný když je v doomu autoaim. Pochopím skákání, které je v některých mapách (ctf) doslova k užitku, ale bez freelooku jsem se třeba já vždycky obešel tak nevím proč by někdo jiný nemoh. Pokud o něm přece jen budou uvažovat, budu první v řadě kdo to začne rozmlouvat. Protože freelook do dooma prostě nepatří.
#11   02.09.07 19:19:37  ufon
no ja nedavno zacal hrat(asi 3 tydny zpet) s freelookem ctf a musim rict ze sem se tim hodne zlepsil, neslo o to si ten freelook jen zapnout ale musel sem si vyladit i vertikalni rychlost a pak mi to docela dost sedlo, duvodem je hlavne to ze ted dokazu dat ssg vetsi ranu protoze uplatnuju swingshot po vertikalni ose takze i ze stoje s ssg namirenou nekam na jeden bod dokazu tu strelu swingnout, coz je podle me obrovska vyhoda(a chyba zdaemonu ze tohle umoznuje), no a potom tu mame mapy typu map08 kde je freelook velka vyhoda a spolecne s RJ prinasi dalsi dimenzi do zdaemonu potazmo doomu, na jednu stranu je pravda ze uz to neni cistej doom, na druhou stranu je pravda ze me to tak proste bavi vic, ze zacatku me to neskutcne sralo protoze sem byl navyklej na leva/prava ale ted musim uznat ze na ty NS neco je, to ovsem neznamena ze si myslim ze by se entry mela hrat s temahle serepetickama, na druhou stranu zase hrat map08 bez RJ mi prijde velky ochuzeni, protoze to pridava velky mnozstvi moznosti, a ten doom se v tom nestraci.....
#12   02.09.07 19:22:03  ufon
no vaine ja bych moc nesazel na to ze se to chystaji oddelat, spis bych si vsadil na to ze to jen docasne nefunguje(btw ujistil ses ze to zkousis a nemas to vyply v gameplay options pripadne na serveru ?), protoze jak rikam wiki moznost freelooku zminuje a stejne tak to bylo parkrat zmineny na foru a nikdo ani necekl ze by se to melo rusit
#13   02.09.07 19:45:12  vain
Zas tolik dmflags v nastavení serveru odamexu není abych to neuměl =) Je sice pěkné že tebe uchvátil freelook a těsně po titanovi si byl ty ten poslední u koho jsem to čekal, ale i kdyby si mi tady vyjmenoval 50 výhod freelooku tak ti na něho nekývnu jako na dobrou věc. Kdybych chtěl nějakou novou dimenzi tak si nainstaluju quake3. ZDaemon není potažmo Doom. To je jako tvrdit že Doom3 je Doom1, sou tam stejná monstra, stejná dějová linie a stejné zbraně ale není to totéž. Pochopím freelook v SkullTagu, těžce ho pochopím i v ZDaemonu, ale v Odamexu, který má podnapis "Setting the standart in multiplayer Doom" bych to opravdu nepřekousl. Jediná věc kterou bych bral jako "vyrovnání" by byla, že by se zapnutým freelookem nefungoval autoaim, ale takhle je freelook hovadina.
#14   02.09.07 20:21:39  ufon
tak ja vychazim pri tomhle hodnoceni spis z osobnich dojmu nez ze bych se snazil nak obhajovat proc by tyhle featury v ctf a potazmo v odamexu byt meli nebo nemeli, ja vim ze na freelook se da zvyknout a porad ma clovek pocit ze hraje doom, to stejny skakani a to stejny RJ(crosshair nepouzivam), navic mi pripada ze tohle vsechno tu hru nijak nesrazi a zazitek me osobne nekazi, urcite ano z pohledu nekoho kdo nic z toho vyuzivat nechce a je za to bitej od lidi kteri to vyuzivaji naplno - to predstavuje slusny dilema pro vyvojare protoze na obou stranach nekoho zarmouti - kdyz si predstavim CTF bez skakani tak vidim pokles v hratelnosti, namatkove mapy jako map04, map11 map 24 ktery ti daj vice moznosti skokem resit urcity problemy by tim hodne trpeli a staly by se mnohem sterotypnejsimi, a neni urcite pravda ze tohle vsechno posouva tu hru nekam na uroven spatny kopie quake nebo neceho podobnyho, ty zmeny nejsou tak velky a to dobry z dooma porad zustava, ted by se mohlo zdat ze si protirecim protoze presne takhle jsem odsoudil zmeny ktery jsou ve skulltagu, ale opet beru to ze svyho subjektivniho pohledu, ST pro me uz neni doom a nevidim v nem to co mi na doomu pripada krasny, v zdaemonu porad ano, nezapominej ze CTF je NS mod, kradeni vlajky je neco navic oproti tomu co nabizel stary doom, mapy jsou mnohem rozmanitejsi(diky bohu za to) a vyuzivani urcitejch NS featur se tedy primo vybizi - nicmene myslim ze otazka nestoji co se nam libi nebo ne ale co odamex tym planuje, ja osobne nebudu mit problem ani s jednim resenim, ale az cas ukaze jestli je ctf bez RJ(coz je hlavni duvod proc bych byl rad aby zustal freelook) tak kvalitni jako bez nej(minimalne je jasny ze perla typu map08 bude ztrati svuj lesk)
#15   03.09.07 00:07:32  Libor
no ja jsem dva roky hral s freelookem, pak jsem na lance videl, ze vetsina hraje bez nej, tak jsem to taky zkusil a sedi me to vic, pride me to rychlejsi, protoze mirim akorat v horizontalni ose a nemusim se otravovat s osou Z :), akorat me obcas zklame autoaim, ze to nemiri jak ma - treba v ctf v map1 (schody k vlajce), map24 (v bazi jak jsou ty sikmy plosinky); jinak na spam s plazmou a rl je freelook nutnost :)
#16   03.09.07 10:12:52  ufon
ja mel ten freelook asi rok na tlacitku, protoze to proste je v ctf nutnost obcas pouzit, ale to pak clovek neni tak efektivni, s tou osou min mas pravdu libore, ale bohuzel jak uz sem rikal moje zkusenost je takova ze s freelookem je ssg silnejsi, hlavne v situacich kdyz clovek nema moznost(cas)udelat tradicni swingshot(situace kdy bezite rovne a primo pred vami se vynori protihrac) a potom muzu rict ze ssg je jednoznacne silnejsi pokud s obrazem skubnu aspon nahoru nebo dolu, je to smutny ale je to tak, btw pokud clovek nevypne autoaim a snizi si vertikalni sens tak zase takovy starosti se Z osou nema, navic ma vsesny vyhody ktery z freelooku plynou
#17   03.09.07 12:58:37  Gusta
ufon: mohu-li se zeptat, nerozumim pojmům swingshot a swingnout střelu, co je to za vychytávku / bug ?
#18   03.09.07 13:23:02  vain
Je to bug, který se nedá prakticky ani dokázat že opravdu existuje. Ne jako u wallrunu třeba. Naopak u zdaemona je to bug na n-tou jestli to dobře chápu. Pokud jde udělat takzvaný swingshot i ve vertikální podobě v případě freelooku je to mnohem lehčí než v podobě horizontální a je to dle mého skromného názoru pěkná trapárna až sviňárna a jen víc mě to utvrzuje v názoru že freelook nemá v doomu co dělat a nutností opravdu není. Navíc 2D engine doomu na to ani není stavěný, ne že by na ctf byl, ale to tolik nebije do očí jako 2D s freelookem.
#19   03.09.07 16:03:56  Gusta
Přznám se, že z toho jsem pořád nepochopil, o co přesně jde ... kromě toho, že je to něco, co se stane, když člověk nějak vystřelí ze SSG s freelookem.
#20   03.09.07 18:34:52  ufon
swingshot je strela kterou vypustis z ssg zatimco jsi v rotaci, ma to o neco vetsi ucinek nez strela rovna, nikdo si neni jistej proc to tak je a spousta lidi si dokonce mysli ze je to jen fama ci placebo, nicmene jak osobni zkusenosti hracu kteri tu hru hraji a dokonce i testy publikovany na doom2.net napovidaji, skutecne tenhle efekt existuje, kdyz mluvim o swingnuti strely tedy pomoci freelooku a vertikalniho pohybu, nemyslim tim(z pohledu hrace) pohyb z leva doprava ci naopak ale ze zdola nahoru(a naopak) pripadne cokoliv mezi tim(trochu do strany a trochu nahoru atd...)
#21   03.09.07 18:39:30  ufon
vaine ano je to traparna i svinarna bohuzel rekl bych ze takovyhle veci nejsou moc znamy, takze se jim nevenuje pozornost....a mas pravdu ze je to argument proti freelooku, vzdyt tohle je v podstate jedinej duvod proc sem ho zacal naplno pouzivat, prece jenom na ty RJ se da vyzrat i jinak nez to mit porad zaply, na druhou stranu kdyz za nekym prijdes s teorii vertikalniho swingshotu tak nejspis nebude vedet o cem mluvis, lidi co to pouzivaj(freelook)pro to maji vetsinou jinej duvod, jedinej zatim na koho sem narazil a vicemene mi to potvrdil je ballero
#22   04.09.07 14:08:04  Odamex
r305 - http://www.edisk.cz/stahni/88013/odamex_r305.rar_960KB.html
#23   07.09.07 11:03:08  Ballero
Pokud opravdu bude odamex zcela bez freelooku, v poctu hracu zdaemon nikdy neprekona. (a i kdyz tam freelook bude,tak stejne myslim nema sanci,nema vychozi pozici jako zd).
#24   07.09.07 15:22:12  vain
To doufám, že tam nebude tolik lidí jako na ZD, aspoň bude menší šance nejmenovaných debilů.
#25   07.09.07 16:12:19  Dopefish
A nebo tam nebude vůbec nikdo, jen vain s botem:)
#26   08.09.07 02:37:46  Danik
Tak osobně si myslim že má i bez freelooku šanci (osobně ho využívám zřídka) a je mohou tu být oba porty na doom scéně. Jinak nevíte jak to bude s podporou ostatních her?