Diskuzní fórum idoom.cz a doom3.cz

Hlavní diskuse české doom komunity
Právě je pon zář 24, 2018 11:33 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Bloodstain DEMO
PříspěvekNapsal: sob čer 07, 2014 5:10 pm 
*Doom Marine (i s helmou)*
*Doom Marine (i s helmou)*
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 31, 2007 7:03 pm
Příspěvky: 235
Bydliště: Turnov
Zdar, kdo byste měl zájem, tak jsem vydal onu DEMO verzi Bloodstainu, o které jsem se onehdá zmiňoval. Najdete ji v sekci Download na mých Bloodstain webovkách :wink:
Jedná se o MAP01 až MAP06, takže nic extrémního, ale musím si taky nechat něco, co vydám, až to bude kompletní :D Takže se dobře bavte a dejte vědět, jak se Vám líbily :D

_________________
Bloodstain, an upcoming 32-map Doom2 megawad by Pipicz:
http://bloodstain.ic.cz/index.html


Nahoru
 Profil ICQ  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bloodstain DEMO
PříspěvekNapsal: ned čer 08, 2014 10:47 pm 
*Sběhlá člen*
*Sběhlá člen*

Registrován: čtv čer 17, 2010 10:56 am
Příspěvky: 32
Paráda, tak koukám že se to pohlo, už ti zbývá jen 5 map :)
Raději si počkám na celý hotový megawad, takže demo hrát asi nebudu, ale zkusil jsem kousek první mapy a vypadá to dobře, tak jak jsem čekal. Určitě to bude můj následující projetý megawad. Teď si ale dávám od Dooma trochu pohov.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bloodstain DEMO
PříspěvekNapsal: pon čer 09, 2014 7:05 pm 
*Běžná člen*
*Běžná člen*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2012 7:16 pm
Příspěvky: 14
Ahoj, ze zveřejnění dema jsem nadšený a rovnou jsem si ho celé zahrál.

Takže se teď chystám říct, jak na mně zapůsobilo. V první řadě samozřejmě uznávám a oceňuji, že je to velmi kvalitní a propracované dílo, očividně ti dalo dost zabrat to celé připravit (celý megawad!), a mně se velmi líbí. Jak už jsem si během let navykl, budu mít i kritické připomínky. Nerad bych, aby vyzněly příliš negativně, ale ani abys je bral jako nevýznamné - a mohl bys je tedy aspoň vzít v úvahu, než zveřejníš celý megawad. Z Doomworld fóra znám hráče, kteří se nejspíš stanou cílovou skupinou hráčů tvého megawadu - a hodně z nich jsou speedrunneři, kdo mají celkem vysoké nároky na kvalitu po všech možných stránkách.

Mapy vypadají velmi slušně, s vysokou úrovní detailů, hratelnost klasicky doomovská, i hudba je skvělá. Postup první mapou (i dalšími) byl příjemný. Už v té první mapě jsem si ale všiml - a někdo by to mohl namítnout k celému wadu - že je to taková "ohraná klasika", která toho nepřinese moc nového. Střílení zombíků a impů pistolí, berserkování démonů, postupné odhalování těžších potvor - ale obvykle jsou celkem snadno jen naservírované před hráče k likvidaci, do chodeb a místností, které sice vypadají hezky, ale jaksi "genericky", bez specialit a netradičních zajímavých bojových situací (které hardcore hráči vyžadují, aby je wad zaujal). Buď střílím pár monster před sebou, nebo střílím hordu monster všude kolem sebe. Detail tomu pouze přidá na kráse, ale již podstatně méně na hratelnosti.

Hodnotím-li obtížnost, wad mi přijde jednoduchý a v tomhle ohledu i přímočarý a jak už jsem zmínil, s nedostatkem nápadů na originální hratelnost. Navíc jsi podle mého přemrštil množství munice i zdraví. První mapy lze omluvit, co se týče zdraví, protože může jít o snadné intro - ale i tak je ho hodně. Způsobem, jak zvýšit obtížnost, nemusí být jen strčit do mapy hodně potvor (protože tím často jen prodloužíš herní dobu a zkušenému hráči se to nebude líbit). Jde tu o rozmístění, načasování útoku, využití prostředí, poskytnuté prostředky, jak se s nepřáteli popasovat, prostě o zajímavou "challenge". Přišlo mi, že první půlka mapy 5 měla odfláknuté rozmístění potvor, protože jsem především kosil bezmocné zombíky před sebou (ne že by to nebyla aspoň na chvíli sranda, ale pak...). Zároveň pozor na nečekaně nefér zvraty, jako ty arény v mapě 6. Vadilo mi na nich, že když hráč arénu nezná a nemanévruje dokonale, nechá se snadno zatlačit do kouta a pak jistojistě umře (stalo se mi to ve třech ze čtyř arén).

Další malicherností, která by mohla (ale výrazně) lidem vadit, je lineární, souměrný a opakující se design. Dnes už mohou být přímo považovány za "přežité", v porovnání se svobodným nelineárním průchodem mapou a stálým přísunem čerstvých nápadů bez opakování. Vím, že si to uvědomuješ, protože jsi se očividně snažil minimalizovat symetrii levelu atd. Ale třeba ty dvoje zamčené dveře, vedoucí přes předem navštívenou lokaci, to je dost ohrané, navíc když to opakuješ. Mohu vřele doporučit i asymetrické rozmístění potvor v jakýchkoli - symetrických či ne - prostorách. Někdy to nefunguje, ale jindy je to velmi vhodný způsob, jak předejít "nudě".

Teď ale zpět k tomu dobrému. Pochopil jsem, že všechno co jsem popsal výše je zřejmě tvůj styl. A je skvělý. Hrozně se mi na něm líbí, že je tak nějak sjednocený ve všech předvedených mapách, to totiž dodává hře atmosféru a hráč může mít příjemný pocit z toho, že ví, co může čekat - ale nikdy to neví zcela jistě. :) Zaujalo mě využití nových monster, a těší mě, že jsou kompatibilní s původním enginem a ne pouze se ZDoomem. Hlavně ti noví vojáci jsou fajn, jejich první uvedení přišlo nečekaně a podstatně vylepšilo můj dosavadní pocit z Bloodstainu. Baroni mě tolik nenadchli, protože jejich změna chování je skoro nanic, nedělá je težšími soupeři. Bylo by to lepší, kdyby třeba vypálili 5 projektilů bezprostředně v řadě po sobě. Pak jsou tu půdorysy map - sice ničím moc zvláštní, ale na ten "klasický styl", který představují, jsou velice dobré - je tam detail, výškové / světelné rozdíly, propletenost tvarů a místností... Detail místy znepříjemňuje hráči orientaci a volný pohyb - což je zlé, ale ne tak moc - ale samozřejmě, dělá ty mapy úžasnými na pohled.

I když jsem hodně kritizoval, vlastně tu nejde o žádné výrazné problémy, jen o malichernosti, které se navíc projevují jen slabě, že to ani problém vůbec není. Řekl jsem jen, co si myslím, to nic nemění na skutečnosti, že Bloodstain na mě osobně zapůsobil velmi dobře.

Zkrátka ta skutečnost, že Doomeři brzy získají nový megawad v kvalitním a specifickém Pipiczově stylu, je super. Přeji hodně štěstí k úspěšnému dokončení díla, a hodně úspěchu s jeho vydáním. Myslím, že si ho lidi velmi užijí, já určitě. Já totiž, i když upozorňuju na všechny ty nedokonalosti, je při vlastním hraní neberu jako důvod ke zkažení zábavy. Těším se na plnou verzi. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bloodstain DEMO
PříspěvekNapsal: ned čer 15, 2014 12:56 am 
*Jitrnica*
*Jitrnica*
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 12, 2009 9:06 pm
Příspěvky: 9
Bydliště: Kroměříž
Já jsem také poskytnuté demo již dohrál, musím říci, že jsem oproti scifistovi spokojený, jak po stránce designu, tak po stránce hratelnosti.
Neodvolával bych se příliš na hardcore doomery, mně obtížnost v dosavadních mapách připadá tak akorát, ne všichni potřebují hardcore řezničinu jako třeba v Kamasutře. Spíše se obávám, že obtížnost poroste rapidně nahoru, a co bylo v prvních mapách akorát, tak bude na konci příliš obtížné, tak jako v Pipiczově mapě vytvořené pro Zones of Fear. Uvidíme v plné verzi.
Po stránce designu mají mapy opravdu specifický a jednotný autorský styl, pokud design pojede v zavedených kolejích, tak vidím, že Bloodstain bude projekt zaměřený na akci a ne na složité puzzle mapy a bloumání kudy dál. Výstavba levelů je profesionální a bez chyb. Nečekal jsem nová monstra, ta nová příjemně oživují staré známé prostředí Doomu. Také hudební doprovod adekvátně doprovází akčně zaměřené mapy. Secrety povětšinou nevyžadují složité bloumání a jsou dobře předvídatelné (většinou - někde mé badatelské úsilí vyšlo vniveč).
Prostě jsem se skvěle bavil, jako běžný hráč a ne téměř profesionální mapper zásadní výhrady nemám, drobný bug jsem Pipiczovi reportoval v mailu.

_________________
http://doom.starehry.eu/


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bloodstain DEMO
PříspěvekNapsal: ned čer 29, 2014 11:52 pm 
*Doom Marine (i s helmou)*
*Doom Marine (i s helmou)*
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 03, 2006 10:33 pm
Příspěvky: 244
Bydliště: Praha
Hrozně mě sere Blur jako background music. ;)

_________________
Damned's Wads

The_Damned's Wads Page

The_Damned's Wads Facebook Page


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz