Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

[ 18.06.10 ] [ 07:39:39 ] [ Vain ] [ Komentáře: 18 ]

ZDaemon ve vývoji pro Mac OS X

Znovu objevený programátor ZDaemon týmu Lyfe zveřejnil na fóru ZDaemonu testovací verzi pro operační systém od Applu Mac OS. Že má ZDaemon potenciál běžet multiplatformně se ví (v minulosti existoval i Linuxový klient a ZDaemon samotný vychází z multiplatformního ZDoomu), ovšem je to již několik let, co je ZDaemon pouze pro Windows (z oficiálních stránek dokonce zmizel otravný nápis Linux binaries comming soon), takže naděje každým dnem pro ostatní platformy umírala.

Ovšem po vydání Mac OS verze opět ožila. Problémem vyjma kompilace a rozchození samotného ZDaemon klienta byl určitě i ZDaemon Launcher, který je "těžce" závislý na Win API. Lyfe tedy naprogramoval vlastního klienta, pracovně (možná i konečně) pojmenovaného ZDaemon Query. Launcher je sice funkčně velice omezen, ale to nejdůležitější, načtení serverů a připojení do hry, zvládá.

V jakém stádiu vývoj je, jak pokračuje a problémy o kterých se ví se dočtete ve výše odkazovaném topicu na ZDaemon fóru, a kdo ví, časem se možná dočkají i Linuxáci, kteří Launcher v podobě Doomseekeru k dispozici de facto již mají (ve vývoji je i podpora ZDaemonu v Doomseekeru - již funguje, pokud si skompilujete aktuální SVN verzi).

Mac OS ZDaemon (jpg)
Zdroj: snowowl na irc #doom.cz a zaslané upozornění redakci od "noname"
Komentáře k novince:

#1   18.06.10 07:47:11  vain
Ještě jednou díky za upozornění na novinku, jinak vzkaz pro "noname" - ZDaemon nikdy neběžel a neběží na DirectX, takže tady problém nebyl, pokud jde o multiplatformnost. Za další se omlouvám, že se nezobrazuje náhled obrázku, po rozkliknutí se načte, problém je dle mého v administraci idoomu a nebo mezi klávesnicí a židlí, takže prosím Twistra nebo někoho aby to napravil a řekl mi, kde dělám blbost =)
#2   18.06.10 16:38:50  noname
To ze zdaemon nepouziva directx je pro me novinka, mohu se zeptat z jakych udaju vychazis ?
#3   18.06.10 17:13:16  vain
Jednoduše proto, že je renderován softwarově, ne hardwarově. Nepoužívá ani OpenGL ani Direct3D. Ostatně z trojice online potů Odamex, SkullTag a ZDaemon může akcelerovaně běžet pomocí OpenGL jen SkullTag co je mě známo (Odamex jen experimentálně).
#4   18.06.10 17:45:04  noname
to se ovsem nevylucuje, directx se nerovna direct3d, sklada se z casti jako directdraw pro 2d , directinput, directsound atd.... softwarove probiha rendering 3d obrazu, ovsem vykresleni muze prbihat pres api directx, stejne jako sitove spojeni, ovladani a zvukovy vystup
#5   18.06.10 19:37:12  vain
Vylučuje se to z jednoho prostého důvodu, ZDaemon je de facto ZDoom, a ten prostě na api directu neběží.
#6   18.06.10 23:55:07  noname
Nyni jsem si projizdel zdrojovy kod posledni otevrene verze zdaemonu, tedy 1.06, odkazy na directdraw a volani jeho funkci se to tu jen hemzi, konkretne ve win32video.cpp , v i_input.cpp zase odkazy na directinput. Predpokladam ze to stejne plati i ostatnich castech api ktere jsem v uvodu zminoval, at uz v teto verzi zdaemonu, nebo ve verzich pozdejsich ktere byly jiz uzavrene.
#7   19.06.10 07:14:56  vain
Tak jak verze před tím mohly byt Linuxové, když se dobrovolně svázali s win api?
#8   19.06.10 07:20:54  vain
Tak co se dívám já, tak to běželo i na SDL, tak to stejně nebyl/není důvod, proč není multiplatformní.
#9   19.06.10 08:25:28  noname
Dle meho omezeneho chapani zdrojoveho kodu se jednalo o dve "vetve", jedna pro win, druha pro linux, ta pro win byla spjata s directx api a win api obecne, ta druha s sdl+dalsimi knihovnami, ve chvili kdy zdrojovy kod uzavreli se tym zdaemonu zacal venovat pouze te win casti( to zapocalo uz asi o verzi driv), nejspise pouze z toho duvodu, ze pro linux vyvojare nemeli.
#10   19.06.10 10:14:29  vain
Ono to tak vypadá, ale nechápu, proč dělat nějaké dvě větve na input a video, když s SDL (budiž, není to zrovna bezproblémová knihovna) to můžou udělat naráz.
#11   02.10.10 16:40:38  AsciiWolf
Zdravím,
Na verzi pro Linux se skutečně pracuje...
Je dostupný i screenshot, zobrazující vývojovou verzi ZDaemonu, nativně běžící pod (X)Ubuntu. (http://user.cs.tu-berlin.de/~phenex/doomdev/10809/ZD-Linux.jpg)
Kromě Linuxové verze jsou dostupné i screenshoty vývojové verze ZDaemonu z SPARCu/CDE, Amigy, PSP a 64bit Windows (64bit zdaemon.exe).
Více viz http://user.cs.tu-berlin.de/~phenex/doomdev/10809/
#12   03.10.10 10:39:23  nofu
Doporucuji zkontrolovat datum na tech screenshotech.
#13   03.10.10 13:20:52  vain
Když se vezme vývoj ZD, tak duben 2010 není až tak dávno ;-)
#14   03.10.10 19:19:00  nofu
To jiste ne, ale o to vubec nejde. <br />
http://forums.zdaemon.org/viewtopic.php?t=13166
#15   03.10.10 20:42:22  AsciiWolf
Oh, tak to se omlouvam za dezinformaci, ten post na foru jsem opravdu necetl (na screenshoty jsem narazil nahodou).
Takze je to vse pouze april-fool? Tak to v me mysli vyvojari ZDaemonu klesli jeste hloubeji (z neschopnych idiotu na naprosto neschopne idioty)...
Moment a co ta OS X verze? Je ve vyvoji nebo je to take nejaky jejich hloupy zert?
#16   03.10.10 21:00:51  nofu
Ta je jiz jako beta k dispozici, dokonce verim ze i linux verze je ve vyvoji, ale uplne se na to spolehnout neda. Myslim ze ten post na zd je napsany tak, aby bylo poznat ze jde o aprilovy zertik, zejmena ta cast co se tyka psp je vtipna(doporucuji precist i post na ktery odkazuje)Pravdou ale je, z v kontextu toho, ze zd v te dobe podporoval jen jednu platformu, se nejspis mnoho lidi(hlavne tech na linuxu a macosx) prilis nesmalo.
#17   04.10.10 07:55:58  vain
Já to Methodovi na irc ještě včera odpoledne říkal, že mi ten screen na sparcu smrdí, že tam je launcher.exe, který je těžká win32 splácanina =)
#18   04.10.10 16:57:45  AsciiWolf
Jo, ten screen ze sparcu mi taky neseděl... :-)